Les Entitats de Base Associativa (EBA) són organitzacions de professionals que basen el seu model a desenvolupar un espai on les persones que hi treballen puguin créixer i desenvolupar la seva carrera, facilitant la seva capacitat d’innovació i desenvolupament de l’excel·lència, tot treballant en equip, corresponsabilitzant-se en la gestió, organització i resultats, participant en la governança per aconseguir incrementar l’efectivitat i l’eficiència dels serveis prestats, millorar els resultats en salut i la satisfacció dels ciutadans i dels professionals, tot col·laborant a fer sostenible el sistema sanitari públic.
ACEBA, l’Associació Catalana d’Entitats de Base Associativa, representa tots els centres de salut autogestionats de Catalunya. I va elaborar el decàleg de les EBAS, tot allò que caracteritza i defineix les Entitats de Base Associativa (EBA), i n’impregna el seu saber ser i fer.
Codi de Bon GovernEns regim per un Codi de Bon Govern, aprovat el 16 de juny de 2016 i consensuat per totes les EBAS, que determina el bon funcionament i transparència de les societats professionals, més enllà dels aspectes legals relacionats amb la seva activitat.
Mostrem l’evolució i compromís amb els principis i pràctiques de bon govern i els valors de servei públic i transparència democràtica, per fer possible una gestió orientada a la millora de la qualitat, la sostenibilitat i l’eficiència dels serveis al ciutadà.
Les dimensions d’avaluació són 4:
- Societària: Agrupa els principis i valors relatius a la governança de la societat; els drets i deures dels socis de l’entitat i; la creació i destí dels excedents procedents de la gestió social.
- Assistencial: Avalua els principis de gestió de la mateixa, quant a eficiència i eficàcia en la gestió de la salut dels ciutadans, qualitat dels serveis prestats i satisfacció de l’usuari.
- Gestió: Aborda els principis i valors que han de regir la gestió operativa de l’EBA. Com són: medi ambient, responsabilitat social, transparència i sostenibilitat.
- RRHH: Com empresa de professionals ens regim pels principis de l’economia social. Es garanteixen, entre altres aspectes, la igualtat d’oportunitats, ocupació estable i de qualitat.
Anualment, s’audita els indicadors de cada dimensió, consensuats pel grup de treball d’ACEBA, i a més de mostrar els resultats es proporciona recomanacions.
Com empresa de salut i entitat d’economia social, tenim i tindrem en compte les opcions més favorables per la sostenibilitat del sistema sanitari així com, el manteniment i la preservació de l’entorn i els diferents grups d’interès.
Durant el període 2018-2019 l’EAP Sardenya va participar en el projecte Horta- Guinardó Territori del Bé Comú, impulsat per l’Associació Catalana per al Foment de l’Economia del Bé Comú.
Tenim un propòsit! Fer possible i visible una gestió orientada a la millora de la qualitat, la sostenibilitat i l’eficiència dels serveis al ciutadà, gràcies a l’autonomia de gestió, la clau del nostre èxit. Així com, avaluar l’impacte de la nostra activitat als grups d’interès, que fa possible la nostra raó de ser, per dur a terme les opcions més favorables que garanteixin la sostenibilitat i compromís amb l’entorn.
Us presentem el document final que mostra el balanç en matèria EBC. Un document de treball en equip, dinàmic, autoavaluable i de millora contínua.
Respon.cat
Per impulsar la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) l’EAP Sardenya està adscrit a Respon.cat. Un projecte vinculat a la competitivitat sostenible de les empreses, que focalitza l’RSE com a factor estratègic i cultural en les empreses. Vam participar al programa RSE.Pime 2019.
Col·laboracions Tercer Sector
Realitzem un ampli ventall d’activitats al nostre territori de referència, juntament amb altres entitats, institucions i empreses de l’entorn, per contribuir a la bona salut i facilitar el benestar de la població.
Per fer-ho possible treballem en col·laboració amb altres entitats i col·lectius, per arribar a un major nombre de persones, potenciar noves iniciatives i generar vincles beneficiosos i amb valor afegit pel territori. Actualment, col·laborem amb:
- Banc Farmacèutic
- Fundació Pere Tarrés
- Federació Catalana del Banc d’Aliments
- Banc Solidari Material Ortopèdic (ASENDI)
- Creu Roja
- Fundació Privada Amics de la Gent Gran
- Oncolliga
- Associació de Salut Mental Horta Guinardó
- Casal Gent Gran Baix Guinardó
- Fundació Patronat Ponsich
- Fundació Privada Kàlida
A l’Equip d’Atenció Primària Barcelona Sardenya, S.L.P creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a tots els nostres empleats, clients i socis en general.
Per aquesta raó, hem implementat un sòlid Canal Ètic que permet a qualsevol persona reportar possibles conductes indegudes o violacions ètiques que hagi detectat a la nostra organització. Un canal on es pot comunicar qualsevol possible incompliment o irregularitat a l’organització, tal com es descriu a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
Quins fets es poden notificar?
Pots informar a través del Canal Ètic dels fets que consideris puguin suposar un incompliment de la normativa legal, del Codi Ètic o de qualsevol normativa interna vigent, com ara:
-
- Conductes relatives al frau i corrupció.
- Conductes relatives a la Seguretat, salut i higiene a la feina.
- Discriminació i assetjament al lloc de treball.
- Conductes relatives a la seguretat de la informació, protecció de dades i mercats de valors.
- Pràctiques anticompetitives.
- Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
- Altres possibles infraccions penals o administratives.
Característiques principals:
Confidencialitat: Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar denúncies. Garantim la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona denunciant en la mesura permesa per la llei. S’hi inclou la possibilitat de fer l’alerta de manera anònima.
Procés d’investigació imparcial: Un cop es presenta una denúncia, el nostre equip d’experts investigarà minuciosament l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés s’han de respectar els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència.
Protecció contra represàlies: No tolerem cap forma de represàlia contra les persones denunciants de bona fe. Estem compromesos a salvaguardar els drets i la integritat dels qui s’atreveixen a denunciar qualsevol irregularitat. Prendrem mesures disciplinàries apropiades contra qualsevol individu que prengui represàlies contra un denunciant.
Resolució i seguiment: Un cop conclosa la investigació, prendrem les accions necessàries per abordar el problema identificat i, quan sigui possible, prendrem mesures correctives per prevenir futures violacions. A més, ens comprometem a mantenir informada la persona denunciant sobre el progrés i la resolució de la seva denúncia, sempre que sigui possible i permès per la llei.
Com enviar una comunicació?
Hi ha 2 opcions:
Important! Aquest Canal Ètic no és un servei d’emergències. No s’ha d’utilitzar aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessiteu assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau contacteu amb les vostres autoritats locals i utilitzeu els canals definits a aquest efecte.
Us presentem les memòries anuals del centre on podreu trobar un recull de tota l’activitat.
ISO
Una de les polítiques de qualitat del centre es basa en la qualitat de gestió. És per aquest motiu que el centre se sotmet cada any a una auditoria. L’empresa S.P.G., certifica que el Sistema de Gestió de la Qualitat de l’EAP Sardenya, ha estat trobat conforme amb les exigències de les normes: UNE EN ISO 9001:2015. (Certificat ISO 2023)
El sistema de gestió de qualitat s’aplica a: Atenció Primària, Odontologia, Unitat de Recerca i Docència.
-
-
- La data d’emissió inicial: 8 de novembre de 2006
- Darrera certificació: 09 de gener de 2024.
- Puntuació: 93/100
-
PLAENSA
El Pla d’enquestes de satisfacció és un projecte que avalua, de forma triennal, la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics.
La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l’acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d’eficiència i efectivitat.